پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251083
افزايش قيمت در بازار لوازم خانگي/ مردم قدرت خريد ندارند
تاریخ انتشار : 1400/08/16 11:15:44
نمایش : 1245
پازوکي با بيان اينکه در حال حاضر شاهد گراني لوازم خانگي هستيم، گفت: لازم است دولت از توليدکنندگان حمايت لازم را به عمل آورد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اکبر پازوکي در گفتگو با خبرنگار سفيرافلاک، با اشاره به گراني بازار لوازم خانگي، اظهار داشت: ما کاسب هستيم و قيمت اصلي دست ما نيست، در واقع ما جنس را با قيمت مشخصي از توليدکننده خريداري مي کنيم و آن را با يک سود ناچيز مي فروشيم ولي در بسياري از موارد مانند احتکار، گرانفروشي، کم فروشي و قاچاق نيز ما را مقصر مي دانند.

وي افزود: در حال حاضر شاهد گراني هستيم ولي گرانفروش صورت نمي گيرد که لازمه آن صحبت و بررسي دولت با توليدکنندگان است تا قيمت تمام شده کالا را همراه با سود توليد کننده محاسبه کند و براساس آن ليست قيمت را در اختيار مردم قرار دهد.

رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي عنوان کرد:  تصريح کرد: مردم قدرت خريد ندارند و بازار روند آرامي را طي مي کند چرا که قيمت ها آنقدر گران شده است که مردم توان خريد ندارند، از طرفي شرکت ها به جاي توليد کالا در بازار، خودشان فروشگاه مي‌زنند و پا در کفش توليد کننده مي کنند.

پازوکي عنوان کرد: توليد کننده حق دخالت در توزيع کالا را ندارد و تنها موظف به فروش محصولات به بنکدار يا خرده فروش مي باشد ولي متاسفانه توليد کنندگان به فروشگاه هاي زنجيره‌اي، تعاوني ها و….بار مي‌دهند و يا خودشان فروشگاه مي زنند.

وي بيان کرد: دليل اصلي اين حجم از افزايش قيمت در بازار لوازم خانگي را بايد از توليد کننده و سازمان صمت پرسيد؛ دولت بايد مواد اوليه‌اي که توليد کنندگان استفاده مي کنند را از نظر قيمت رصد کند و قيمت تمام شده محصول را به دست آورد و سپس قيمت کالا را با سود مشخص توليد کننده تعيين کند.

رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي تصريح کرد: بيش از ۷۰ درصد هشت قلم کالايي که در داخل توليد مي‌شود، مواد اوليه آن در داخل توليد مي‌شود، پس چه کسي بايد پاسخگوي دلايل اين حجم از افزايش قيمت باشد؟

وي با بيان اينکه ۲۰ هزار واحد صنفي وجود دارد، گفت: وقتي دولت مي تواند ۲۰ هزار واحد صنفي را رصد و نظارت کنند، لازم است که ۵۰ کارخانه لوازم خانگي را نيز بازرسي و رصد کند چرا که ما به نظارت و بازرسي ها کاري نداريم ولي طبق حوزه ما، کالا بايد توسط توزيع کننده، توزيع شود.

پازوکي خاطرنشان کرد: حقوق کارمندان اين سال ها چند درصد افزايش يافته است ولي آيا يک کارگر مي تواند يک ماشين لباسشويي تمام اتوماتيک بخرد؟ ما در برخي کالاها کمبود داريم چرا که برخي کالاها هنوز در داخل کشور توليد نمي شود و در اينجا بايد از تاجران استفاده کرد تا بتوانيم تکنولوژي آن را وارد کشور کنيم و در آن به خودکفايي برسيم.

رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي اظهار داشت: مگر ما در سال‌هاي پيش يخچال سايد باي سايد توليد مي کرديم؟ اين رقابت باعث مي‌شود که شرکت هاي توليدي ما سرمايه گذاري هاي هنگفتي انجام دهند، از طرفي دولت به توليد کننده ضمانت دهد که با سرمايه ‌گذاري هاي هنگفتي که انجام مي دهد، آنها را حمايت مي‌کند.

وي تصريح کرد: ما در هر مورد از مواد اوليه، قطعه ساز، دولت، توليد کننده، توزيع کننده و خدمات پس از فروش هر جا که به مشکل برخورديم به مردم، صنعت و دولت ضربه وارد مي شود پس بايد دقت کرد که لازمه آن داشتن برنامه ريزي، استراتژي و نقشه راه است.

پازوکي گفت: يک توليدکننده اجازه نمي‌دهد کارخانه‌اش ورشکست شود، پس به هر قيمتي که باشد، مواد اوليه براي کارخانه‌اش مي خرد، دولت بايد مواد اوليه کارخانه و توليد کننده را تامين کند و سپس بر آن نظارت داشته باشد تا از افزايش قيمت در صنعت لوازم خانگي جلوگيري شود، منظور از نظارت اين نيست که چوب لاي چرخ توليد کننده بگذاريم. اميدواريم دولت در اين چرخه توليد کننده را حمايت و نظارت کند و بعد در کف بازار کيفيت و خدمات را نظر سنجي کند.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html